BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

klik klik :)


ShoutMix chat widget

Followers

tinggal jejak anda :)

Tuesday, February 8, 2011

Apa Erti Sahabat?

Adakah sahabat tu kawan masa kita senang saje? Ataupun apa?


Bagi aku, Sahabat tu besar maknanya. Memang susah nak cari tapi memang wujud. yg boleh aku panggil sahabat mungkin ada sorang dua. Macam mana dengan yang lain? aku hanya boleh panggil mereka rakan sekolej ataupun rakan studi dan tak lebih dari itu. Ada juga yg kawan makan kawan. Yang ini paling banyak walaupun di kolej sendiri. Nak tau ciri-ciri KAWAN MAKAN KAWAN?


Pertama : Mereka ini dikategorikan sebagai tidak jujur. kita boleh tengok sendiri, bila kita dlm kesenangan, mereka akan membuntuti kita ke mana saja kita pergi dan mereka juga akan buat apa saja untuk kita asalkan kita turuti kemahuan mereka  xkira kemahuan apa pun. aku bagi contoh, duit. Mereka brkwn dgn kita disebabkan duit.


Kedua : Mereka ini plk dikategorikan sebagai DENGKI DGN APA YG kita ADA. Mereka xsenang dgn apa yg kita miliki. Mereka anggap kita nie sorang yang lebih superior dari mereka dan mereka akan bermuka2 di depan kita tapi bila mereka kt belakang kita, mereka akan mengutuk dan mencaci kita di luar pengetahuan kita sendiri. 

Ketiga : Hasutan. Mereka ini terlalu taksub menghasut orang lain untuk membenci kita walaupun kita  xberbuat apa-apa.

Keempat : Tikam Belakang kawan baik sendiri. Pergh. NI SAKIT SANGAT. korang pernah rasa? aku xpnh rsa g kot.. hehehe

klaw ada ciri2 kwn anda cmni cpt2 lah korang cri kwan laen.. HAHA bkn nk mghasut tp ni knytaan so nk tima or xnk 2 hak masing2 lah.kita cma mnusia n xtrlpas dr bt kslhan.. :))





my luvly frenz.. muah syg uolsss.. :))




SILA LIKE OKE :P
www.tips-fb.com

2 comments:

  1. kwn yg depan sengeh belakang mengumpat cmna sayang?

    ReplyDelete
  2. haha.yg 2 dalam ketogeri lapaq kaki namanya.. HAHAHA

    ReplyDelete